Odprtje razstave: Marika Vicari, Sprehod
Odprtje razstave: Marika Vicari, Sprehod
1. 3. 2024
Stanka L. (Kabinet župana)
78
Otvoritev razstave: Marika Vicari, SPREHOD
v torek, 5. marca 2024 ob 18. uri v Galeriji FO.VI, Strnišče 6, Kidričevo.
"Marika po gozdovih pohaja sama s svojimi mislimi in v spokojni tišini, brez fotografskega aparata in celo brez skicirke. Podobe z drevjem poraščenih ravnic ali rahlo vzvalovanega terena najraje doživlja v zimskem času, ko tla pokriva sneg, veje pa so brez listja; to je čas, ko se tudi narava umiri in počiva. Prizori se ji vtisnejo v spomin in prepletejo z mislimi, ki so jo spremljale na poti, spomini pa oživijo, ko se slikarka pripravlja na delo v ateljeju."
(Marjeta Ciglenečki, As I Walk / Kakor Hodim, 2021, Galerija mesta Ptuj)
Galerija FO.VI nadaljuje razstavno sezono 2024 z razstavo italijanske umetnice Marike Vicari, zato Vas vljudno vabimo da se nam pridružite na predstavitvi njenih novih pokrajin. Na razstavi bodo predstavljena dela večjega in manjšega formata v tehniki grafit in akvarel na lesu ali bombažnem papirju. Marika Vicari že od začetka svojega ustvarjanja v delih slavi milost dreves. Njene slike nam pripovedujejo o gozdovih, ki nikoli ne podležejo lahki estetski skušnjavi pravljice, čeprav imajo nedotaknjen sanjski domet. To so možni, a ne resnični gozdovi. So rezultat plastenja spominov in čustev, arhetipi tistega, kar se v naših mislih oblikuje ob besedi "gozd". Marika Vicari ustvarja kompozicije, ki jih določata belina in črnina, z monokromatskimi presledki akvarela, katerih namen je priklicati spomine in obujanje spominov na doživete pokrajine. Obzorja so suspendirana, detajli prekinjeni, natančnost pa ostaja na trenutke nakazana, a blizu razkroja. Njeni gozdovi in drevesa postanejo nujna metafora za naš obstoj.
Izsek iz besedila Marjete Ciglenečki (Marika Vicari, As I walk / Kakor hodim, 2021, Galerija mesta Ptuj):
"...Prostori, ki jih obiskuje Marika Vicari in v njih išče umiritev, so gozdovi. Ob ogledovanju Marikinih risb gledalci večinoma menijo, da je slikarka prizore najprej fotografirala in fotografije nato izkoristila kot predloge za risbo. Vendar proces poteka drugače. Marika po gozdovih pohaja sama s svojimi mislimi in v spokojni tišini, brez fotografskega aparata in celo brez skicirke. Podobe z drevjem poraščenih ravnic ali rahlo vzvalovanega terena najraje doživlja v zimskem času, ko tla pokriva sneg, veje pa so brez listja; to je čas, ko se tudi narava umiri in počiva. Prizori se ji vtisnejo v spomin in prepletejo z mislimi, ki so jo spremljale na poti, spomini pa oživijo, ko se slikarka pripravlja na delo v ateljeju. Marika ima seveda izurjeno oko, ki zaznava natančno in pronicljivo, s fotografijo pa je njen pogled povezan na poseben način. Ko opazujemo njene risbe, se zdi, da si je prizor v naravi ogledovala kot izkušen fotograf, ki se z leti privadi tudi s prostim očesom gledati v zornem kotu svojega najljubšega objektiva. Zdi se, da je to spretnost pridobila tudi Marika Vicari, ne da bi sama prakticirala fotografiranje...
...Marika Vicari pri risanju uporablja grafitno risalo, ki so ga cenili že stari mojstri, risbo pa večkrat dopolni z akvarelom. Grafit je risarski material, ki na papirju pušča črne in malce mastne sledi, deluje pa nekoliko mehkejše od svinčnika. Marika riše na papir in lesene plošče. Papir je seveda pričakovana podlaga za risbo in Marika dovoljuje, da se v procesu risanja in slikanja naguba. Ko risbe na papirju uokvirja, jih pazljivo pritrdi na podlago, da ohranijo valovitost. Lesene plošče so tradicionalen slikarski nosilec, Marikina izbira pa ni naključna. Do dreves in lesa nasploh goji spoštljiv odnos. Pri nanašanju grafita in akvarela na leseno ploščo izkorišča strukturo letnic, ki sooblikujejo kompozicijo. Grafit se v vdolbine naloži v debelejših slojih, malce povišani deli površine pa ostajajo neprekriti, kar pripomore k slikovitemu značaju celote. Akvarelne barve slikarka nanaša na papir kot tudi na les v zamejenih ploskvah, večinoma v hladnih modrih tonih, a tudi v intenzivnih rdečinah, ob tem pa dovoljuje, da se barve same razlezejo po papirni ali leseni podlagi, kar je ena najbolj privlačnih lastnosti akvarela. Zlasti papir vpija vodne barve na način, da se ustvarjajo nekakšni miceliji, v katerih lahko z nekaj domišljije razbiramo oblike, ki niso nujno abstraktne. Na prvi pogled nedoločljive forme lahko ob daljšem motrenju postanejo prepoznavne živali ali rastline, uzremo lahko odtise stopal ali morda celo pošasti..."
"Marika po gozdovih pohaja sama s svojimi mislimi in v spokojni tišini, brez fotografskega aparata in celo brez skicirke. Podobe z drevjem poraščenih ravnic ali rahlo vzvalovanega terena najraje doživlja v zimskem času, ko tla pokriva sneg, veje pa so brez listja; to je čas, ko se tudi narava umiri in počiva. Prizori se ji vtisnejo v spomin in prepletejo z mislimi, ki so jo spremljale na poti, spomini pa oživijo, ko se slikarka pripravlja na delo v ateljeju."
(Marjeta Ciglenečki, As I Walk / Kakor Hodim, 2021, Galerija mesta Ptuj)
Galerija FO.VI nadaljuje razstavno sezono 2024 z razstavo italijanske umetnice Marike Vicari, zato Vas vljudno vabimo da se nam pridružite na predstavitvi njenih novih pokrajin. Na razstavi bodo predstavljena dela večjega in manjšega formata v tehniki grafit in akvarel na lesu ali bombažnem papirju. Marika Vicari že od začetka svojega ustvarjanja v delih slavi milost dreves. Njene slike nam pripovedujejo o gozdovih, ki nikoli ne podležejo lahki estetski skušnjavi pravljice, čeprav imajo nedotaknjen sanjski domet. To so možni, a ne resnični gozdovi. So rezultat plastenja spominov in čustev, arhetipi tistega, kar se v naših mislih oblikuje ob besedi "gozd". Marika Vicari ustvarja kompozicije, ki jih določata belina in črnina, z monokromatskimi presledki akvarela, katerih namen je priklicati spomine in obujanje spominov na doživete pokrajine. Obzorja so suspendirana, detajli prekinjeni, natančnost pa ostaja na trenutke nakazana, a blizu razkroja. Njeni gozdovi in drevesa postanejo nujna metafora za naš obstoj.
Izsek iz besedila Marjete Ciglenečki (Marika Vicari, As I walk / Kakor hodim, 2021, Galerija mesta Ptuj):
"...Prostori, ki jih obiskuje Marika Vicari in v njih išče umiritev, so gozdovi. Ob ogledovanju Marikinih risb gledalci večinoma menijo, da je slikarka prizore najprej fotografirala in fotografije nato izkoristila kot predloge za risbo. Vendar proces poteka drugače. Marika po gozdovih pohaja sama s svojimi mislimi in v spokojni tišini, brez fotografskega aparata in celo brez skicirke. Podobe z drevjem poraščenih ravnic ali rahlo vzvalovanega terena najraje doživlja v zimskem času, ko tla pokriva sneg, veje pa so brez listja; to je čas, ko se tudi narava umiri in počiva. Prizori se ji vtisnejo v spomin in prepletejo z mislimi, ki so jo spremljale na poti, spomini pa oživijo, ko se slikarka pripravlja na delo v ateljeju. Marika ima seveda izurjeno oko, ki zaznava natančno in pronicljivo, s fotografijo pa je njen pogled povezan na poseben način. Ko opazujemo njene risbe, se zdi, da si je prizor v naravi ogledovala kot izkušen fotograf, ki se z leti privadi tudi s prostim očesom gledati v zornem kotu svojega najljubšega objektiva. Zdi se, da je to spretnost pridobila tudi Marika Vicari, ne da bi sama prakticirala fotografiranje...
...Marika Vicari pri risanju uporablja grafitno risalo, ki so ga cenili že stari mojstri, risbo pa večkrat dopolni z akvarelom. Grafit je risarski material, ki na papirju pušča črne in malce mastne sledi, deluje pa nekoliko mehkejše od svinčnika. Marika riše na papir in lesene plošče. Papir je seveda pričakovana podlaga za risbo in Marika dovoljuje, da se v procesu risanja in slikanja naguba. Ko risbe na papirju uokvirja, jih pazljivo pritrdi na podlago, da ohranijo valovitost. Lesene plošče so tradicionalen slikarski nosilec, Marikina izbira pa ni naključna. Do dreves in lesa nasploh goji spoštljiv odnos. Pri nanašanju grafita in akvarela na leseno ploščo izkorišča strukturo letnic, ki sooblikujejo kompozicijo. Grafit se v vdolbine naloži v debelejših slojih, malce povišani deli površine pa ostajajo neprekriti, kar pripomore k slikovitemu značaju celote. Akvarelne barve slikarka nanaša na papir kot tudi na les v zamejenih ploskvah, večinoma v hladnih modrih tonih, a tudi v intenzivnih rdečinah, ob tem pa dovoljuje, da se barve same razlezejo po papirni ali leseni podlagi, kar je ena najbolj privlačnih lastnosti akvarela. Zlasti papir vpija vodne barve na način, da se ustvarjajo nekakšni miceliji, v katerih lahko z nekaj domišljije razbiramo oblike, ki niso nujno abstraktne. Na prvi pogled nedoločljive forme lahko ob daljšem motrenju postanejo prepoznavne živali ali rastline, uzremo lahko odtise stopal ali morda celo pošasti..."
Marika Vicari se je rodila leta 1979 v Vicenzi (Italija). Po diplomi iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Benetkah leta 2003 je leta 2005 diplomirala iz oblikovanja in produkcije vizualnih umetnosti na Fakulteti za oblikovanje in umetnost beneške Univerze za arhitekturo. Študirala je in sodelovala pri site-specific projektih z mednarodnimi umetniki, kuratorji in fotografi, med drugim z: Hansom Ulrichom Obristom, Lewisom Baltzem, Mono Hatoum, Antoniom Muntadasom, Antoniom Arevalo, Arminom Linkejem, Cesarejem Pietroiustijem in Angelo Vettese. Od leta 2000 je razstavljala na različnih samostojnih in skupinskih razstavah v Evropi, Združenih državah Amerike, Mehiki, Braziliji, Kanadi in na Kitajskem. Njena dela so stalno razstavljena v javnih in zasebnih zbirkah v Evropi, Kanadi, ZDA in Združenih arabskih emiratih. Njena dela so že vrsto let predstavljena na umetniških sejmih v Evropi, Kanadi in Aziji. Od leta 2005 je neodvisna kustosinja in tudi kreativna direktorica mednarodnega festivala sodobne umetnosti ART STAYS, ki poteka na Ptuju.
Galerija je odprta v ponedeljek, sredo in petek od 9. do 13. ure ter v soboto od 16. do 19. ure oz. po predhodni najavi. Razstava bo odprta do 14. aprila 2024.
ART STAYS - Galerija FO.VI, Strnišče 6, 2325 Kidričevo, GSM: 051 361 800, TEL: 02 796 3600, www.artstays.si, info@artstays.si
Galerija je odprta v ponedeljek, sredo in petek od 9. do 13. ure ter v soboto od 16. do 19. ure oz. po predhodni najavi. Razstava bo odprta do 14. aprila 2024.
ART STAYS - Galerija FO.VI, Strnišče 6, 2325 Kidričevo, GSM: 051 361 800, TEL: 02 796 3600, www.artstays.si, info@artstays.si